Erdemir, Mustafa BurakÖzoğlu, Buket2024-11-072024-11-0720212148-12372587-0114https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.21.05.1583https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/453133https://hdl.handle.net/11480/11961Sosyal medya işletmelere ürünlerini daha hızlı, daha az maliyetle ve daha geniş kitlelere tanıtma imkanısağlarken, tüketicilere de işletmeler ve ürünler hakkında bilgi paylaşma olanağı tanımaktadır. Pek çokdijital pazarlama aracı; işletmeleri tüketicilere ulaştırma ve tüketicilere bilgi edinme konusunda kolaylıksağlarken sosyal medya anlık ve çift yönlü iletişime izin veren yapısı itibariyle önemli bir dijital pazarlamaaracıdır. Bu araştırmanın amacı, sosyal medyada satın alma sonrası tüketici davranışları ile sosyal medyaalgıları arasındaki ilişkiyi ve sosyal medyada satın alma sonrası tüketici davranışlarının demografikfaktörler açısından farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Bu doğrultuda, Kayseri ilinde yaşayan 410tüketiciye sosyal medya kullanımı ile ilgili litaratürden yararlanılarak hazırlanmış olan anket formukolayda örnekleme yöntemi ile uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analiz sonuçlarına göre sosyal medyadasatın alma sonrası tüketici davranışlarında eğitim açısından istatiksel olarak anlamlı farklılıkbulunmazken; cinsiyet ve gelir açısından bir ifadede; yaş, meslek, medeni durum ve sosyal medyadageçirilen zaman açısından ise pek çok ifadede istatiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeİktisatSosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkisi: Kayseri İli ÖrneğiArticle5621078110310.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.21.05.1583453133