Halil Tokcan2019-08-012019-08-0120071301-370Xhttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RJeU5qTXo=https://hdl.handle.net/11480/2613Bu çalışmanın amacı, Bütünsel Beyin Yaklaşımının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersindeki başarı ve Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2006-2007 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde yapılmıştır. Bu çalışmada deney grubunda 28, kontrol grubunda 30, olmak üzere toplam 58 ilköğretim 7. sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın uygulaması Sosyal Bilgiler Dersindeki “Yurdumuzun Komşuları ve Türk Dünyası” konusunun öğretiminde gerçekleşmiştir. Deney grubundaki öğrencilere bütünsel beyin yaklaşımıyla, kontrol grubundaki öğrencilere ise geleneksel öğretim yöntemleri ile öğretim yapılmıştır. Araştırma haftada 3 saat olmak üzere 24 ders saatini kapsayan süre içerisinde gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere program öncesinde ve sonrasında Sosyal Bilgiler başarı testi öntest-sontest olarak uygulanmıştır. Verilerin analizi için t-testi ve çift yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) ve ITEMAN (Item and Test Analysis program) programları ile analiz edilmiştir. Yapılan analizlerden elde edilen sonucunda;.Deney ve kontrol grubunun deney öncesi ve deney sonrası öntest ve sontest toplam başarı puanları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<,05).The purpose of this study was to examine the effect of the whole brain approach on achievement and attitudes in 7th grade students&#8217; social studies. The pre/post-test control group research model was used in this study. The research was conducted with experimental group and control groups in 2006-2007 academic years. Totally 58 seventh grade students experimental group 28, control group 30 participated in this research. The study was conducted during the unite, namely &#8220;Neighbouring Countries of Turkey and The World of Turks&#8221; in the social studies course. In the experimental group, students were taught according to the whole brain approach, while in control group students were taught according to the traditional methods. All groups were taught hours per week, twenty four hours in total. The social studies achievement test were administered to the students as both pre and post-tests before and after the unit. In the data analysis t-test, and both ways analysis of variance (repeated measures) were used. The data were analysed by SPSS (Statistical Package for Social Sciences) and ITEMAN (Item and Test Analysis program) software programs. The results obtained from data analysis are as follows; there was a statistically significant difference in unit pre-test post-test achievement scores between the experimental and control groups in favor of the experimental groups (p<,05).trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal Bilimler TarihiSosyal Bilgiler Öğretiminde Bütünsel Beyin Yaklaşımının Akademik Başarı Üzerine EtkisiThe Effect of Whole Brain Approach on Student Academic Achievement in Social Studies TeachingArticle035164