Hazar, EsinHazar, Zekihan2024-11-072024-11-0720192548-0723https://doi.org/10.25307/jssr.652854https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/442017https://hdl.handle.net/11480/12437Bu araştırmanınamacı;  üniversite öğrencilerine yönelikdijital oyun bağımlılığı ölçeği uyarlayarak bu problemin tespitine ve çözümüneyönelik alanyazına katkı sağlamaktır. Uyarlananölçeğin taslak formu, amaçlı örnekleme yöntemine göre seçilen Spor BilimleriFakültesinde öğrenim gören ve 18-22 yaş aralığında bulunan öğrencilereuygulanmıştır. Örneklem grubunu 93’si kadın, 202’i erkek toplam 295 kişioluşturmaktadır. Elde edilen veriler, SPSS 21.0 paket program ve Amos 26kullanılarak geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Yapı geçerliliği için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleriuygulanmıştır. Verilerin faktör analizi için uygunluğu için Kaiser-Mayer-Olkin(KMO) katsayısı ve Bartlett Küresellik Testi yapılmıştır ve  yapılan analiz sonucunda KMO değeri ,91 veBartlett Küresellik testi sonucunda anlamlılık değeri p <.001 çıkmıştır.Maddelerin ölçülmek istenen özelliğe sahip olan bireyler ile olmayan bireyleriayırt edebilme gücü, toplam ölçek puanına göre belirlenen üst % 27 (ölçülenözelliğe yüksek düzeyde sahip olan bireyler) ve alt % 27 (ölçülen özelliğedüşük düzeyde sahip olan bireyler) gruplarının ortalama puanlarının bağımsızt-testi yapılarak incelenmiştir. Ölçeğin açıkladığı varyansın % 59,61olduğugörülmüştür. Analiz sonuçlarında faktörlerin korelasyon değerlerinin 0,58 ile0,75 arasında değiştiği görülmektedir. Analiz sonuçlarına göre; ölçeğin uyumdeğerleri sırasıyla; x²/sd (398/186): 2,14, RMSEA: 0,08, GFI=0,80, AGFI=0,76,CFI=0,89,  IFI: 0,89, PGFI: 0,65 ve PNFI:0,73 olarak bulunmuştur. Elde edilen sonuçların iyi varsayılan aralık ve kabuledilebilir aralık değerleri arasında olduğu görülmektedir. Bu sonuçlar ölçeğinfaktör yapısını doğrulamaktadır. Sonuç olarak; bu araştırma kapsamındauyarlanan “Üniversite Öğrencileri İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği” ningeçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu söylenebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSpor BilimleriPsikolojiBağımlılıkÜniversite öğrencileriOyunDijital oyunDijital oyun bağımlılığıÜniversite Öğrencileri İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği (Uyarlama Çalışması)Article4230832210.25307/jssr.652854442017