Taneri, Ahu2024-11-072024-11-0720222149-2786https://doi.org/10.33437/ksusbd.1092302.https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1194769https://hdl.handle.net/11480/12899Öz denetim değeri, ilkokul öğretim programlarında yer alan bir kök değerdir. İnsan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersi, ilkokul dördüncü sınıflarda 2015- 2016 eğitim öğretim yılından itibaren okutulmaya başlanan ve birey- toplum- devlet ekseninde ilişkilerin düzenlenmesi, güçlendirilmesi için değer eğitimi yapılan bir derstir. Bu araştırmada öz denetim değerinin, İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi (İHYD) dersinde 2021- 2022 eğitim öğretim yılında okutulan ders kitabında bulunma durumu incelenmiş tir. Çalışma, nitel bir araştırma olup doküman analizi tekniği ile yürütülmüştür. Veriler betimsel analiz tekniğine göre analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öz denetim değerinin, daha önceki yıllarda yapılan çalışmalara göre ders kitabında daha fazla ele alındığı tespit edilmiştir. Ancak öz denetim değerine kitapta doğrudan ifadelerde rastlanmamış, dolaylı olarak bu değerin verildiği sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte öz denetim değeri diğer değerle birlikte öğrenciye kazandırılmaya çalışılmıştır. Öz denetim değerinin doğrudan ve daha bilgilendirici ifadeler ile ders kitabında yer alması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıBeşeri BilimlerFelsefeDil ve Dil BilimPsikolojiÖz denetimkök değerlerilkokul ders kitabı.Öz Denetim Değerinin İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Metinlerinde Bulunma Durumunun İncelenmesiArticle19259059910.33437/ksusbd.1092302.1194769