Özoğlu, BuketErdemir, Mustafa Burak2024-11-072024-11-0720212148-2586https://doi.org/10.15295/bmij.v9i3.1860https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/470684https://hdl.handle.net/11480/11945Küreselleşme ve artan dış ticaret faaliyetleri lojistik sektörüne stratejik bir önem kazandırmıştır.Lojistik sektöründeki bu değişim üretim işletmelerinin maliyetleri ve hizmetleri üzerinde olumlugelişmelere öncülük etmiştir. Lojistik hizmet alan üretim işletmelerinin, hizmet aldıkları lojistikfirmaların performanslarının lojistik firmaların pazarlama performansına ve üretim işletmelerininmüşteri memnuniyetine etkisini değerlendirmek hem ülke ekonomisi hem de işletmelerin rekabetfaktörleri açısından son derece önemlidir. Bu çalışmanın amacı, lojistik hizmet sağlayıcıların lojistikperformanslarının pazarlama performanslarına ve üretim işletmelerinin müşteri memnuniyetineetkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda lojistik hizmet sağlayıcılardan hizmet alan üretimişletmelerinden yüzyüze anket yöntemiyle 400 adet veri elde edilmiştir. Verinin analizinde yapısaleşitlik modeli kullanılmış, SPSS ve AMOS paket programları ile analizler gerçekleştirilmiştir. Analizsonuçlarına göre doğrudan etkilere bakıldığında lojistik performansın pazarlama performansıüzerinde 0,75’lik ve lojistik performansın müşteri memnuniyeti üzerinde 0,38’lik olumlu bir etkisiolduğu bulunmuştur. Diğer taraftan, lojistik performansın pazarlama performansı ve müşterimemnuniyetine etkisini bir arada incelediğimiz modele göre lojistik performansın müşterimemnuniyetine etkisinde pazarlama performansının kısmi aracılık etkisi olduğu belirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeEndüstri MühendisliğiTaşınım Bilimi ve Teknolojisiİmalat MühendisliğiLojistik performansın pazarlama performansı ve müşterimemnuniyetine etkisi: Üretim işletmeleri üzerine biraraştırmaArticle93994101110.15295/bmij.v9i3.1860470684