S. Ercan Bağçeci2019-08-012019-08-0120121304-0278https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNM056WTBOQT09https://hdl.handle.net/11480/2847Yerli ve yabancı birçok kaynakta dominantın beşlisi yerine tınlayan altılı sesi akora yabancı ses olarak tanımlanmaktadır. Oysa, gerek armonik analiz gerekse armonizasyon bu ses kümesinin bağımsız bir dominant fonksiyonu olarak kullanımını zorunlu kılmaktadır. Çünkü dominantın beşlisi yerine tınlayan altılı sesini dominant fonksiyonuna yabancı ses olarak tanımlamak her zaman mümkün değildir. Ayrıca, bu ses kümesine bağımsız bir dominant işlevi yüklemek armonik olanakları da büyük ölçüde artırmaktadır.Dominant chord's fifth may be substituted by the sixth. In such a case, dominant chord’s sixth is defined as nonharmonic tone in most of the national and international literature. However, both of the harmonic analysis and harmonization are required to consider this sound group as an independent dominant chord. Because mostly dominant’s sixth is not possible to define as non-harmonic tone. Moreover, considering this sound group as independent dominant chord also increase the harmonic opportunity.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal BilimlerDisiplinler ArasıEkaltılı dominant akorların kurulumu ve işlevleriThe dominant chords with sixth: Buildings and functionsArticle1142230240137764