Önal, Nezih2024-11-072024-11-0720181301-370Xhttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/403123https://hdl.handle.net/11480/13445Bu araştırmada, bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının mesleki eğitimlerine ilişkin görüşlerini, bu süreçte kazandıkları bilgi ve beceriler çerçevesinde incelemekamaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi fenomenoloji deseni ile gerçekleştirilenaraştırmaya İç Anadolu Bölgesi’nde bir üniversitede Eğitim Fakültesi Bilgisayar veÖğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü dördüncü sınıfta öğrenim gören 29 öğretmenadayı katılmıştır. Araştırmanın verileri katılımcılarla gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Elde edilen verilerin içerik analiziyle çözümlenmesi sonucunda; katılımcıların aldıkları derslerin öğretmenlik mesleği ile ilgilibilgilerini artırıp becerilerini geliştirdiğini, derslerin alan bilgisi ve teknik becerilerkazandırma açısından yetersiz olduğunu ve pedagoji derslerinin kendilerine en fazlakatkı sağlayan dersler olduğunu düşündükleri gibi sonuçlar tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıBİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARI MESLEKİ EĞİTİMLERİ İÇİN NELER DÜŞÜNÜYOR?Article221299322403123