Çevik, OsmanYazgan, Ayşe Elif2015-12-162015-12-162008Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Aralık 2008, Cilt: 1, Sayı: 2, ss. 119-1281308-42081308-4216http://iibfdergi.nigde.edu.tr/article/view/5000066510/5000061934https://hdl.handle.net/11480/461Bu çalışmada bekleme hattı modeli yardımıyla bir bankadaki müşterilerin sıra beklemelerine ilişkin model belirlenmiş ve sistemin ortalama etkinliği hesaplanmıştır. Çalışmanın verileri bir kamu bankasının İstanbul Merkez Şubesinden alınmıştır. Analiz sonucunda sistemin ortalama etkinliğinin(doluluk oranının) %17,8571 olduğu belirlenmiştir.In this study, by the aid of the systems of queueing line model it has been defined a model which is concerning a customs’ waiting line model and computed systems’ activity rate. This study’s data has been obtained from a public banks’ İstanbul Agency As a result of solving model, it is found that systems’ activity rate is %17,8571. …trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBekleme hattıKuyruk modeliWaiting lineQueueing ModelHizmet Üreten Bir Sistemin Bekleme Hattı (Kuyruk) Modeli İle Etkinliğinin ÖlçülmesiMeasuring Activity by a System That Servicing Waiting Line (Queue) ModelArticle