Akalın, NihalBoz, Menekşe2024-11-072024-11-0720241300-28992149-9683https://doi.org/10.17679/inuefd.1162816https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1236404https://hdl.handle.net/11480/12029Bu çalışmada, Yaratıcı Drama Eğitim Programı’nın (YDEP) çocukların sosyal davranış ve kişilerarası sorun çözme becerilerine etkisi incelenmiştir. Mevcut çalışma ön test-son test ve kontrol gruplu deneysel desende gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deney grubunda 20, kontrol grubunda 20 olmak üzere toplam 40 çocuk yer almıştır. Verilerin toplanmasında; Anaokulu ve Ana SınıfıDavranış Ölçeği (PKBS_2) ve Wally Sosyal Problem Çözme Testi (WSPÇ) kullanılmıştır. Çalışmanın veri analizinde; Mann WhitneyU Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Spearman KorelasyonAnalizi kullanılmış, eta kare (?2) değeri hesaplanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, YDEP’ in uygulandığı çocukların sosyal beceri ve sosyal sorun çözme becerileri toplam puan artışında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde etki olduğu ortaya konulmuştur. Araştırmanın sonuçlarından hareketle bazı öneriler geliştirilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıDavranış BilimleriSosyal davranışsosyal problem çözmesosyal beceriYaratıcı dramasosyal gelişimYaratıcı Drama Eğitim Programının Çocukların Sosyal Davranış ve Sosyal Problem Çözme Becerilerine EtkisiArticle25131934010.17679/inuefd.11628161236404