Fikret SoyerYusuf Can2019-08-012019-08-0120071301-370Xhttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RJeU5qQXc=https://hdl.handle.net/11480/2548Bu çalışmada, beden eğitimi öğretmenlerinin iş tatmini ile mesleki beklentileri ve algıladıkları mesleki destek arasındaki ilişki incelenmiştir. Alan araştırması niteliğinde olan bu çalışmada, araştırma için geliştirilen mesleki beklenti ölçeği, mesleki destek ölçeği ve minnesotta iş tatmin ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, frekans dağılımları, t-test, korelasyon ve regresyon analizleri ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki beklenti düzeyleri ve mesleki destek algıları ile iş tatmini arasında 0,01 düzeyinde pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca, erkeklerin ve bayanların iş tatminleri arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiş olup), bayanların iş tatmin düzeyi erkeklere göre daha yüksek bulunmuştur (P<0,05).In this study, relatıonshıp between work satısfactıon and occupational expectatıons and occupational support of physıcal educatıon teachers has been researched. In this study, minnesotta work satisfaction survey and occupational expectatıons survey and occupational support survey which has been developed for this study. All data obtained in this study have been evaluated regarding to freguence suquers, t-test, corelation and regression analysis. Acording to the result of the researh, there is a significant positive corelation in the level of 0,01 between work satısfactıon and occupational expectatıons and occupationa support. Besides there is a significant diference between famale and male on the work satısfactıon, which meas work satısfactıon of female have been determined high regarding to male(P<0,05).trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal Bilimler Tarihiİş Tatmini ile Mesleki Beklenti ve Mesleki Destek Algılaması Arasındaki İlişki: Beden Eğitimi Öğretmenleri Üzerinde Bir AraştırmaThe Relationship Between Work Satisfaction with Occupational Expectations and Accupational Support: A Study on the Teachers of Physical EducationArticle032336