Dokuz, Yeşim2024-11-072024-11-0720232564-6605https://doi.org/10.28948/ngumuh.1330386https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1201940https://hdl.handle.net/11480/12554YouTube kolay kullanılan arayüzü ve büyük miktarda kullanıcı sayısı ile video paylaşım sosyal medya platformları arasından birinci video paylaşım platformudur. YouTube video veri kümelerinin büyük veri doğasından dolayı bu veri kümelerinin analizi ve bilgi çıkarımı, araştırmacılar ve kurum yöneticilerine YouTube kullanıcılarının sosyal eğilimleri hakkında fikir vermektedir. Ancak, YouTube büyük verilerinin analizi, görüntü ve ses işleme uygulamalarının zorluğu, semantik analiz metotlarını düzensiz YouTube içeriklerine uygulamanın zorluğu ve YouTube video veri kümelerinin büyük veri özelliği nedeniyle zordur. Literatürdeki çalışmalar video tavsiye sistemleri, YouTube yorumlarından semantik analizler ve trend video analizleri üzerine odaklanmaktadır. Bu çalışmada, üç ülkeye ait YouTube trend video büyük verisi (Amerika Birleşik Devletleri, Kanada ve İngiltere) kullanılarak ülkeler arası kalıcı etiketlerin keşfi için yeni bir metot ve algoritma önerilmiştir. Keşfedilen ülkeler arası kalıcı etiketler, bazı YouTube video etiketlerinin küresel olarak kullanıldığı, ancak bazı etiketlerin ise yalnız bir ülkede kullanıldığını göstermektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİletişimTarihBilgiBelge YönetimiSiyasi BilimlerKültürel ÇalışmalarDil ve Dil BilimUluslararası İlişkilerYouTube trend video analiziülkeler arası kalıcı etiketler keşfivideo etiket analziiYouTube büyük veri analiziYouTube trend büyük veri kümelerinden ülkeler arası kalıcı etiketlerin keşfiArticle1241538154410.28948/ngumuh.13303861201940