Babaoğlu, CenayKulaç, Onur2024-11-072024-11-0720211302-97032149-9047https://doi.org/10.17494/ogusbd.1040772https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/496700https://hdl.handle.net/11480/12020Yükseköğretim kurumlarında sunulan eğitim ve öğretim, öğrencilerin kariyer planlarının şekillendirilmesinde önemlidir. Bu nedenle yükseköğretime olan ilgi ve talep her dönem önemli bir seviyede olmuştur. 2019 yılında Çin’de başlayarak dünya çapında bir salgın haline gelen COVID-19, başta eğitim ve sağlık olmak üzere birçok politikada değişimlere yol açmıştır. Kamu yönetimlerinin uzun zamandır hedeflediği dijitalleşme, pandemi süreciyle birlikte büyük bir ivme kazanmıştır. Hayata geçirilen kamu politikaları sayesinde, dijital dönüşüm sürecinin hızlı bir şekilde yürütülmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın temel amacı, pandemi dönemindeki dijitalleşme ve yükseköğretim ilişkisinden yola çıkarak, Türk yükseköğretim sistemindeki dijital dönüşümü irdelemektir. Bu bağlamda, dijitalleşme sürecinde yaşanan problemler ve olası çözüm önerilerine yer verilmektedir. Bu çalışma, COVID-19 sürecinin küresel bir kriz olmasına rağmen, yükseköğretimde dijitalleşme adına işlevsel bir fırsat penceresi sunduğunu ortaya koymaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilgisayar BilimleriYazılım MühendisliğiEğitimEğitim AraştırmalarıBilgiBelge YönetimiCOVID-19fırsat penceresiyükseköğretimde dijitalleşmekamu politikalarıSalgın Döneminde Dijitalleşme Politikaları ve Yükseköğretim Sistemine YansımalarArticle22241742510.17494/ogusbd.1040772496700