Geçgin, ErcanYüce, Yonca2021-04-292021-04-2920202020Yüce, Y. (2020). Suriyeli sokak çocuklarının uyum süreçleri ve yaşadıkları sorunlar: Niğde-Hatay karşılaştırması. (Yüksek Lisans Tezi) Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğdehttps://hdl.handle.net/11480/7580Bu tezin konusu Türkiye'ye iç savaş sonucunda gelen, Suriyeli sokak çocuklarının; kültürel, sosyal ve kimliksel öz benliklerinin, uyum süreçlerinde değişime girmesi ve bu değişimde ortaya çıkan zorluklardır. Bu zorlukların aktarılmasındaki temel amaç; sokak çocuklarının yaşadıkları problemleri anlamak ve bu problemlere çözümler üretmektir. Bu çerçevede yapılan araştırma Hatay ve Niğde'de yaşayan sokak çocuklarını kapsamaktadır. Her iki şehirde yaşayan Suriyeli sokak çocuklarının bir karşılaştırması yapılmıştır. Aradaki benzerlik ve farklılıklar araştırmanın daha iyi anlaşılması açısından önem kazanmaktadır. Araştırma; ilk olarak her iki şehirde yaşayan Suriyeli sokak çocukları ile derinlemesine görüşmeler yaparak başlamış daha sonra sırasıyla eğitim gördükleri kurumlardaki öğretmenlerle mülakatlar yapılarak devam ettirilmiştir. Sokak çocuklarının yaşlarına, eğitim süreçlerine ve psikolojik sorunlarına önem verilmiştir. Buna ilaveten uyum sürecinde geçirdikleri deneyimler değerlendirilmiştir. Yaşadıkları deneyimler uyum süreçlerini kolaylaştıran bir faktördür. Anahtar Kelimeler: Alt kültür, kültür, kimlik, göçmen, göç, sokak çocuğu, sosyal dışlanma, adaptasyonThe subject of this thesis is that the cultural, social and identity self of Syrian street children who came to Turkey as a result of the civil war entered into changes in their adaptation processes and the difficulties that arise in this change. The main goal of conveying these challenges is to understand the problems faced by street children and to produce solutions to these problems. The research carried out in this framework covers street children living in Hatay and Niğde. A comparison of Syrian street children living in both cities has been made. Similarities and differences are important for a better understanding of research. The research began by conducting in-depth interviews with Syrian street children living in both cities, and then continued by conducting interviews with teachers in the institutions where they were educated, respectively. Attention has been given to the age, educational processes and psychological problems of street children. In addition, their experience in the adaptation process was evaluated. Their experiences are a factor that facilitates adaptation processes. Keywords: Subculture, culture, identity, immigration, migration, Street Child, social exclusion, adaptationtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessAlt kültürKültürKimlikGöçmenGöçSokak çocuğuSosyal dışlanmaAdaptasyonSubcultureCultureİdentityİmmigrationMigrationStreet ChildSocial exclusionAdaptationSuriyeli sokak çocuklarının uyum süreçleri ve yaşadıkları sorunlar Niğde-Hatay karşılaştırmasıAdaptation processes and problems of Syrian street children: Comparison between Niğde and HatayMaster Thesis645181