Çetin, Oğuz2024-11-072024-11-0720162148-75102148-7758https://doi.org/10.17556/jef.01175https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/320065https://hdl.handle.net/11480/12026Bu çalışmanın amacı, pedagojik formasyon programı fen bilimleri öğretmenadayları ile lisans eğitimi fen bilgisi öğretmen adaylarının dijital okuryazarlıkdüzeylerinin çeşitli değişkenler çerçevesinde araştırılmasıdır. Çalışmada geneltarama modeli kullanılmış, çalışma grubunu Niğde Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde2014-2015 eğitim-öğretim yılında pedagojik formasyon programında öğrenim gören124 fen bilimleri öğretmen adayı ile lisans son sınıfta öğrenim gören 78 fen bilgisiöğretmen adayı oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve“Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Düzeylerini Belirleme Ölçeği”kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular ışığında; öğretmen adaylarınınkendilerini dijital okuryazarlık bakımından yeterli seviyede gördükleri, erkeköğretmen adaylarının kadın öğretmen adaylarına ve lisans eğitiminde öğrenimgörmekte olan öğretmen adaylarının pedagojik formasyon programında öğrenimgören öğretmen adaylarına göre dijital okuryazarlık düzeylerinin daha yüksekolduğu, Internet kullanım sıklığının dijital okuryazarlık düzeyini olumlu yöndeetkilediği sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıPedagojik Formasyon Programı ile Lisans Eğitimi Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesiArticle18265868510.17556/jef.01175320065