Uğurlu, Nihal Baloğlu2024-11-072024-11-0720191303-04932148-4929https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/312928https://hdl.handle.net/11480/13642Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin, kendi dersleri bağlamında mülteci öğrenciler hakkındaki görüşlerinitespit etmektir. Çalışma grubu, uygun örnekleme yöntemine göre seçilmiş olup, toplam 11 Sosyal Bilgiler öğretmeniaraştırmaya dahil edilmiştir. Yapılan araştırmada veriler, nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniğikullanılarak elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde ise betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilenen önemli bulgular, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin mülteci öğrencilerin en fazla dil yetersizlikleri ve kültürel farklılıkları ileilgili farkındalıklara sahip olmaları, kendileri açısından mülteci öğrencilerin derse aktif katılımları ve sınıf içi iletişimlerini birsorun olarak görmeleri, Sosyal Bilgiler dersini mülteci öğrencilerin özellikle ülkemiz hakkında bilgi edinmeleri ve toplumsalhayatımızı öğrenmeleri açısından gerekli olduğunu düşünmeleri, mülteci öğrenciler dikkate alınarak sınıf içi ve sınıf dışıbirtakım faaliyetler için çaba göstermeleri ve Sosyal Bilgiler öğretim programını mülteci öğrencilerin bu derse entegrasyonlarıaçısından yetersiz olarak değerlendirmeleri şeklindedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıSOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİ PERSPEKTİFİNDEN MÜLTECİ ÖĞRENCİLERArticle193782801312928