Uçgun, Duygu2024-11-072024-11-0720182147-0146https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/328622https://hdl.handle.net/11480/13606Ders kitapları, Türkçe öğretiminin temel araçlarından biridir. Eğitim öğretim sürecinde belirlenen amaçların gerçekleşmesinde öğretmeninöğrenciye yaklaşımı, öğrencinin derse yönelik tutumu ve ailenin desteği gibibirçok etmenin yanı sıra ders işleme sürecinde kullanılan araç gereçlerinniteliği de etkilidir. Dolayısıyla nitelikli bir eğitim süreci, bu süreçtekullanılacak ders kitaplarının da nitelikli olmasına bağlıdır. Eldeki araştırma,yurt dışında yaşayan ve Türkçeyi yaşadıkları ülkenin kültürü içindeöğrenmeye çalışan Türk çocukları için hazırlanan 1-3 ve 4-5. sınıf Türkçe veTürk Kültürü çalışma kitaplarının (MEB, 2010a, MEB, 2010b) Türkçekısmında yer alan etkinliklerin Program’daki (MEB, 2009) kazanımlarlauyumunu değerlendirilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırmayaklaşımının benimsendiği bu araştırmanın verileri doküman incelemesiyoluyla elde edilmiş, araştırma verileri içerik analizi ile çözümlenmiştir.Araştırmada elde edilen bulgulara göre daha nitelikli bir eğitim sürecineilişkin çeşitli önerilerde bulunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmaları1-5. SINIF “TÜRKÇE VE TÜRK KÜLTÜRÜ ÇALIŞMA KİTAPLARI”NDAKİ TÜRKÇE DERSİ ETKİNLİKLERİNİN PROGRAMDAKİ KAZANIMLARA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİReview Article7211481160328622