Ayhan, Bayram2024-11-072024-11-0720192148-0494https://doi.org/10.33931/abuifd.523625https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/362884https://hdl.handle.net/11480/12933Muhammed Esed (ö. 1992) Müslümanların savaşı sadece savunma amacıylayapabileceğini ve esirlerin/ganimetin de sadece haklı bir sebebe binaen yapılmışkıyasıya bir savaşın ürünü olabileceği şeklinde apolojetik bir yorum yapar. Bukanaatle olmalı ki, Bedir savaşı esirleri bağlamında cumhura muhalif ve sosyopolitik iki yorum yapar: Meşru bir savaş olmadan esir alınması yanlıştır; savaşesirlerinin öldürülmesi büyük bir günahtır. Aralarında ihtilaf bulunmakla birliktemüfessirlerin hiç birisi Esed’in yorumuna mümasil bir yorum yapmamıştır. Aksine,esirlerin öldürülmemiş olmasının büyük bir günah olduğunu ifade edenlerçoğunluktadır. Mamafih, haklı bir sebebe dayanılarak girilen savaşın ürünü olmadanesir alınamayacağı yorumu, Bedir öncesinde vuku bulan tarihsel veriler bağlamındaisabetli görünmemektedir. Esirlerin öldürülmesinin büyük bir günah olacağı kanaatiise hem sahih rivayetler hem de müfessirlerin tercih ettikleri yorumlarlamütenakızdır. Makale, Muhammed Esed’in yorumlarını tefsir literatürünü kronolojikbir şekilde tarayarak karşılaştırmalı bir okuma ile tavzih etmeyi amaçlamaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTarihDin BilimiBeşeri BilimlerMUHAMMED ESED’İN SAVAŞ-GANİMET İLİŞKİSİNE DAİR APOLOJETİK YORUMUNUN MÜFESSİRLERİN YORUMU İLE MUKAYESESİ VE ELEŞTİRİSİArticle71314917010.33931/abuifd.523625362884