Liman, Belgin2024-11-072024-11-0720201301-370Xhttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/439181https://hdl.handle.net/11480/13395Araştırmada 66-77 aylık okul öncesi çocukların, cinsiyet ve anne-baba eğitim düzeyinin duyguları tanımave duygu düzenleme becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırma tarama modelindedir. Çalışma grubu 145çocuktan oluşmaktadır. Araştırmada “Kişisel Bilgi Formu”, “Duyguları Tanıma Testi” ve “DuyguDüzenleme Ölçeği (DDÖ)” kullanılmıştır. Veri analizinde nonparametrik testlerden yararlanılmıştır.Cinsiyete göre değişkenlik ve olumsuzluk puan ortalamalarının farklılaştığı; duygu düzenleme ileduyguları tanıma puan ortalamaların ise farklılaşmadığı saptanmıştır. Anne ve baba eğitim durumuduyguları tanıma ve değişkenlik ve olumsuzluk davranış puan ortalamalarında anlamlı bir farklılıkyaratmıştır. Anne-baba eğitim durumuna göre çocukların duygu düzenleme becerileri farklılaşmaktadır.Duyguları tanıma ile duygu düzenleme arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıPsikolojiCİNSİYET VE ANNE-BABA EĞİTİM DÜZEYİNİN 66-77 AYLIK OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARIN DUYGULARI TANIMA VE DUYGU DÜZENLEME BECERİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİArticle241209222439181