Elif Nagihan Türköz2019-08-012019-08-0120141302-1265https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNME5UYzBOQT09https://hdl.handle.net/11480/3092Küreselleşme dünya üzerindeki her toplumu farklı biçimde etkilemektedir. Küreselleşme sonucunda dünya ölçeğinde küçük bir azınlık küreselleşmenin nimetlerinden faydalanırken, büyük bir çoğunluğun yoksullukları artarak devam etmektedir. Maduniyet çalışmaları resmi tarih yazımı tarafından görmezden gelinen, dışarıda bırakılan büyük çoğunluğun tarihini yazmayı amaçlamıştır. İranlı sosyolog Asef Bayat ise bir maduniyet sosyolojisi yaparak Ortadoğu'daki madunların küreselleşme karşısındaki tutumlarını ele almaktadır. Bu tutumlarda bir direnişin varlığı dikkati çekmektedir ve bu direniş, sıradan, gündelik hayat pratikleri ile gerçekleşen bir direniştir. Bu çalışmada Asef Bayat'ın nasıl bir madun sosyolojisi yapmış olduğu, küreselleşmenin olumsuzlukları karşısında insanların nasıl bir direniş mekanizması geliştirdiği betimsel bir biçimde ele alınacaktırGlobalization affected each society on the world in different ways. As a result of globalization, while a small minority benefit from the globalization, a great number of people have continued to live in poverty. Subaltern studies are aimed to write the history of great majority of whom were excluded and ignored by the official historiography studies. Asef Bayat, as a subaltern sociologist, have studied on the attitudes of subalterns in the Middle-East against the effects globalization. In these attitudes an element of resistance can be observed and this resistance is realized through daily life practices. In this study, Asef Bayat’s way of doing subaltern sociologies, will be analyzed descriptivelytrinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal Bilimler TarihiKüreselleşmeden Maduniyete: Asef Bayat PerspektifiFrom Globalization to Subaltern: The Perspective of Asef BayatArticle16185100234574