Bayrak, Hatice UysalKarakuş, HilalGöktaş, DemetGök, Hatice NurPayam, Zeynep2024-11-072024-11-0720231309-8918https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1308242https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1220615https://hdl.handle.net/11480/13104Bu araştırmanın amacı öğretmenlik uygulaması derslerini çevrim içi olarak gerçekleştiren okul öncesi dördüncü sınıf öğretmen adaylarının görüşlerini, beklentilerini, karşılaştıkları problemleri ve çözüm önerilerini tespit etmek ve elde edilen veriler sonucunda bu sürecin daha iyi koşullara ulaşmasına sağlamaya yönelik öneriler sunmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgu bilim) yöntemi benimsenmiş ve veri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu dördüncü sınıfa devam eden 45 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları incelendiğinde, öğretmen adaylarının çoğu çevrim içi öğretmenlik uygulamasını dezavantajlı bulmuştur. Bu süreçte öğretmen adayları en çok anlatım ve soru-cevap yöntem ve tekniklerini kullanmışlardır. Çevrim içi öğretmenlik uygulaması öğretmen adaylarının çoğunda kaygıya neden olmuştur. Öğretmen adaylarının en fazla karşılaştıkları problem türü internet sorunudur. Çevrim içi öğretmenlik uygulamasının daha iyi olması için öğretmen adayları internet sorununun giderilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Öğretmen adayları aile bireylerinin bu süreçte sırasıyla en çok destekçi, anlayışlı ve saygılı olduklarını belirtmişlerdir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıBeşeri BilimlerBilim Felsefesi ve TarihiUzaktan eğitimöğretmen adaylarıokul öncesi eğitimgörüşÇevrim içi öğretmenlik uygulamasıOkul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çevrim İçi Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin GörüşleriArticle11217519810.52826/mcbuefd.13082421220615