Zeki DoğanAyşegül Hatipoğlu2019-08-012019-08-0120041304-0391https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjME5EUT0=https://hdl.handle.net/11480/2388Küresel rekabetin hedef alındığı günümüzde artık işletmeler, yoğun bir rekabet ortamı içerisinde faaliyet göstermek zorunda kalmışlardır. Bu rekabet ortamı işletmeleri kısa bir süre içinde, yüksek kaliteli ve düşük maliyetli mamul üretme hedeflerini aynı anda ve en yüksek düzeyde gerçekleştirmek zorunda bırakmaktadır, işletmeler bu hedeflerine ulaşmada, birçok maliyet yönetim tekniklerinden yararlanmaktadırlar. İşletmelerin hedeflerine ulaşırken yararlandıkları veya yararlanabilecekleri bu tekniklerden biri de Hedef Maliyetleme (Target Costing) yöntemidir. Bu çalışmada, öncelikle hedef maliyetleme yönteminin tanımı ve uygulama sürecine ilişkin ilkeleri hakkında açıklamalara yer verilmiştir. Bununla birlikte, hedef maliyetleme yönteminin uygulanabilirliğine ilişkin yapılmış bir araştırmanın sonuçları özetlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİktisatİşletmeSosyal Bilimler TarihiHedef Maliyetleme Yönetiminin Uygulanabilirliğine İlişkin Bir AraştırmaArticle0211011093744