Yeğin, Mustafa Oğuz2024-11-072024-11-0720212528-95272528-9535https://doi.org/10.26466/opus.816234https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/403991https://hdl.handle.net/11480/12456Sinema, toplumun içerisinde yaşayan bir sanat olarak yaşadığı toplumdaki eğilimleri, ideolojik kodlarıve hassasiyetleri gösterme potansiyeline sahip, ideolojik bir sanattır. Bu perspektiften yola çıkılarak FilmSanatının içerisinde çok boyutlu şekillerde duran söylemsel kodları ve ideolojik orijinleri, sosyokültürelbağlamda, eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme fırsatı vardır. Bu noktada filmlerdeki ırkçı söylemlerede, eleştirel söylem analizi yöntemini kullanarak ve söylemsel kodları sosyokültürel bağlamda analizederek çözümlemeye gitmek mümkündür.Toplumun içerisinde aktif olarak üretilen “ırkçı söylem” kodlarının filmlerle de ne şekilde desteklendiğini, Fairclough’un sosyokültürel bağlamı ve çok boyutluyorum sürecini temel alarak yol gösterdiği eleştirel söylem çözümlemesiyle “Elite” dizi filmi özelindegöstermek çalışmanın amacıdır. Filmlerdeki ideolojik ve ırkçı kodların çözümlemeleri sadece eleştirelsöylem analizi kullanmakla yetinilmeyip aynı zamanda sinematik kodların da bu ırkçı söylemlere neşekilde destek olduğunu göstermek amacıyla sinematografik analiz yöntemi de çalışmaya eklenmiştir.Etnik ayrımcılığa dayalı filmsel kodların sinematik yapının içine ne şekilde estetize edilerek eklemlendiğini bahsi geçen iki analiz yöntemiyle açığa kavuşturarak literatüre katkıda bulunmayaçalışılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFilmRadyoTelevizyonEtnik ÇalışmalarKültürel ÇalışmalarSosyolojiEdebi Teori ve EleştiriIrkçılık Bağlamında ‘Elite’ Dizi Filminin Eleştirel Söylem AnaliziArticle17341487152110.26466/opus.816234403991