Özay, Serkan2024-11-072024-11-0720202528-95272528-9535https://doi.org/10.26466/opus.784467https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/403758https://hdl.handle.net/11480/12455Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de viyola ile ilgili yazılmış lisansüstü tezleri çeşitli değişkenlere göreanaliz ederek daha sonra yapılacak çalışmalara katkıda bulunmaktır. Araştırmada YÖK Ulusal TezMerkezi veri tabanında bulunan ve tam metin erişime açılmasına izin verilen 81 adet lisansüstü tezdoküman incelemesi tekniği ile analiz edilmiştir. Tezler; tür, üniversite, enstitü, konu ve yazıldıklarıyıllara göre ele alınmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; tezlerin, 56’sı yüksek lisans, 19’u sanattayeterlik ve 6’sı da doktora tezidir. Tezlerin en fazla yazıldığı üniversitelerin Gazi Üniversitesi ve MimarSinan Güzel Sanatlar Üniversitesi olduğu, enstitü bazında en çok Sosyal Bilimler Enstitüsünde en azise Fen Bilimleri Enstitüsünde yazıldığı, en fazla çalışmanın 2019 yılında yapıldığı, 2017-2020 yıllarıarası viyola ile ilgili yazılan lisansüstü tezlerin sayısının 21 adet olduğu görülmüştür. Doktoratezlerinin hepsinin “Eğitim” konusunda olduğu ve Sanatta Yeterlik tezlerinin en fazla oranla “Eserİnceleme” konusunda olduğu saptanmıştır. Viyola literatürüne kaynak ve bakış açısı sağlayacağıdüşünüldüğünden bu araştırmanın türünde çalışmaların tekrarlanması ve viyola ile ilgili yazılmışmakalelerin incelenmesine yönelik çalışmaların da yapılması önerilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıMüzikTürkiye’de Viyola Alanında Yazılmış Lisansüstü TezlerArticle16Eğitim ve Toplum Özel Sayısı6344636110.26466/opus.784467403758