Ünal, BayramKömürcü, Musa2024-11-042024-11-042023https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=S2eMu1TIwY_v4mYv58xAr-iYevWz0YSgoHFQJJudeXj5JJt0vmCCvFwQ80ogHZsGhttps://hdl.handle.net/11480/10625Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim DalıTecavüz başta kadınlar olmak üzere her yaştan ve her cinsiyetten insanın karşılaşabileceği bir problemdir. Tecavüz, sonucu itibariyle mağdurda olumsuz etkiler bırakan aynı zaman da mağduru da aşıp o mağdurun yakın çevresinde (başta ailesi olmak üzere) olumsuz etkilere yol açabiliyor. Ayrıca bugün baktığımız da tecavüz neredeyse bütün dünya ülkelerinin bir sorunu olagelmiştir. Böylesine etkileri olan tecavüz konusunu bu yüzden çalışmayı tercih ettim. Bu çalışma da veriler yüz yüze mülakatlar ile toplanmıştır. Öğrencilerin bütün cevapları ayrı ayrı değerlendirilip kategoriler oluşturulmuştur. Elde Edilen bu kategorilerden tecavüz mitleri, öğrencilerin yanıtları aktarılarak gösterilmeye çalışılmıştır. Ayrıca bu mitler var olan mitlerle karşılaştırılmıştır. Elde edilen sonuca göre kısmı olarak var olan tecavüz mitlerinin sorgulandığı görülmüştür. Fakat öğrencilerden özellikle kendilerini muhafazakar olarak tanımlayanların var olan mitlere hala sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin var olan mitlere ekleme yaptıkları da görülmüştür. Yabancı uyruklu öğrencilerin ise var olan mitlere daha fazla sahip oldukları görülmüştür.Rape is a problem that people of all ages and genders, especially women, can face. Rape, as a result of its negative effects on the victim, can also go beyond the victim and cause negative effects on the victim's immediate environment (especially her family). In addition, rape today has been a problem in almost all countries of the world. This is why I chose to study the issue of rape, which has such effects. In this study, data were collected through face-to-face interviews. All the answers of the students were evaluated separately and categories were created. Among these categories, the rape myths were tried to be shown by quoting the students' responses. In addition, these myths were compared with existing myths. According to the results obtained, it was seen that existing rape myths were questioned by some opf the participants. However, it was observed that the some other students, especially those who defined themselves as conservative, still had existing myths. It was also observed that the students added to the existing myths. Foreign students, on the other hand, were found to have more existing myths.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyolojiSociologyÜniversite öğrencilerinin tecavüz ve tecavüz mitlerine dair düşünce ve inançları üzerine: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi örneğiOn university students' thoughts and believes about rape and rape myths: The case of Niğde Ömer Halisdemir UniversityMaster Thesis1148836306