Recep ÇiçekKadim Koyuncu2019-08-012019-08-0120071305-4716https://app.trdizin.gov.tr/makale/TnpVeU5qWTI=https://hdl.handle.net/11480/2507Çin ekonomisinin beklenen büyümesi hala artarak devam etmektedir. Bu bir çok ülke için bir fırsat olarak gözükmekte iken, hazırlıksız yada hazırlanmadan yakalanan ülkeler için ekonomik bir kayıp olarak baş göstermektedir. Özellikle kriz yönetiminde tecrübeli olan Türkiye işletmeleri Çin mallarının istilasına karşı ne derece hazırlanmaktadır. Türk işletmeleri de Çin 'in, bir çok ülkeyi sarsan, eğitimli ve ucuz işgücünden, mamul çeşitliliğinden, taklit (kopya) becerisinden tedirgin olmaktadır. Bu çalışmada; Çin 'in son dönemde ulaştığı ekonomik gücünü nasıl kazandığı incelenmekte, daha önce ülkemizde incelenmeyen Çin mallarının pazarlama karması bileşenleri (Fiyat, Dağıtım, Mamul,Tutundurma) açısından genel değerlendirmesi yapılmaktadır.Chinese economy is continuining it's economic improvence. It is an opportunity for some of contries but it is a missing opportunity for the contries who has not been ready. Especially, however Turkish companies get ready for Chinese goods invasion, experienced crisis. Most of the contries including Turkey companies worried about low prices and trained workforce of China, an increase in varieties of product and making an imitation of goods labelled with trademark. This paper tries to explain the processes of Chinese economic development and marketing mix (price, product, distribution, promotion) the Chinese goods that is not studied before in Turkey.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKonu Ataması YapılmamışDünya Pazarlarının Dengesini Sarsan Ülke "Çin" : Çin Mallarının Pazarlama Bileşenleri (Fiyat, Mamul, Dağıtım, Tutundurma) Açısından İncelenmesiArticle0134564