Bulut, DamlaKılınç, Rüstem2014-09-222014-09-222013https://hdl.handle.net/11480/410Araştırmada, Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri (GSSL) viyola dersi kapsamında Türk müziği öğretimine yönelik öğretmen görüşlerinin tespit edilmesi ve bu tespitler doğrultusunda GSSL viyola dersi kapsamında daha nitelikli Türk müziği öğretimi gerçekleştirilebilmesi için öneriler sunulması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda; GSSL viyola öğretmenlerinin konuya yönelik lisans eğitimlerinin GSSL viyola derslerine kaynaklık etme durumu, GSSL viyola öğretim programının Türk Müziği eğitimine yönelik yaklaşımı, GSSL viyola ders kitabındaki etüt ve eserlerin nicel ve nitel yeterlilikleri, GSSL viyola ders kitabı dışında kullanılan yardımcı kaynaklar, öğrencilerinin Türk müziği konularına yönelik hazır bulunuşluk düzeyleri ve istenilen kazanımlara ulaşabilme durumları incelenmiştir. Araştırma betimsel niteliktedir. İlgili veriler uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma bulguları doğrultusunda; GSSL viyola öğretmenlerinin mevcut lisans eğitimlerinin GSSL viyola dersi Türk müziği konularına kaynaklık etmediği, viyola öğretim programında yer alan Türk müziği konularının, ders kitabında yer alan etüt ve eserler ile yardımcı kaynakların istenilen kazanımlara ulaştırmada yetersiz olduğu, öğrencilerin, Türk müziği konularını öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluk düzeylerinin yetersiz olduğu sonuçlarına ulaşılmıştırThe aim of this study is to find out the teachers? impressions towards Turkish Music in the scope of viola lesson at Fine Arts and Sports High Schools and to make suggestions so as to increase the quality of Turkish Music teaching considering the findings. In the light of this aim, whether viola teachers make use of their knowledge they get during bachelor?s degree training or not, the approach of viola syllabus at FASHS towards Turkish Music teaching, qualitative and quantitative proficiency of etudes and works in the viola coursebook, complementary materials used in the viola lessons, the students? readiness level for Turkish Music learning and if the students reach the desired level or not have been studied thoroughly. This is a descriptive study. All data pertaining to the study have been collected through a semi-structured interview form developed by the researcher in accordance with expert views. In the light of these findings, it is found out that teachers donot make use of their knowledge which they get through their bachelor?s degree training program, Turkish music subjects in viola lesson syllabus, etudes and works in the coursebook and complementary materials are insufficient in making the students reach the desired level and the students? readiness level is not enough …trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGSSL öğretmenleriGüzel Sanatlar ve Spor Liseleri (GSSL)Viyola EğitimiTürk Müziği EğitimiGüzel Sanatlar Ve Spor Liseleri 9. Sınıf Viyola Eğitiminde Türk Müziği Öğretimine Yönelik Öğretmen GörüşleriMaster Thesis330461