Altıparmak, NidaÖneren-Şendil, ÇağlaSolmaz, Gizem2024-11-072024-11-0720211305-2020https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/491919https://hdl.handle.net/11480/13336Bu araştırmada, Mati ve Dada ile Sanat çizgi filminin okul öncesi eğitim kurumlarındaki sanat etkinliklerinde sanatçı ve eserinin çocuğa tanıtılmasında kullanımının uygunluğunu belirlemek amaçlanmıştır. Bu çalışmada nitel bir araştırma yöntemi olan doküman incelemesi kullanılarak Mati ve Dada ile Sanat çizgi filminin gösterimde olan ve Türkçeye çevirisi yapılan 30 bölümü incelenmiştir. Çizgi filmin bölümleri bir değerlendirme formu hazırlanarak incelenmiş, ve araştırmada elde edilen veriler, içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgular, çalışma için belirlenen biçimsel özellikler, sanat ve sanatçı, kültürel ögeler, gelişimsel uygunluk özellikleri ve verilen mesajlar doğrultusunda incelenmiştir. Çizgi filmin biçimsel özelliklerinin genel olarak çocukların gelişimsel seviyelerine uygun olduğu, çizgi filmde verilen bilgilerin çocuklar tarafından anlaşılması için ön bilgiye ihtiyaç duyulabileceği, sanat terminolojisi, sanatçının sanat tarzı hakkında bilgi vermesi ve sanatçının kullandığı farklı yöntemleri tanıttığı, ancak sınıfta bir öğretim materyali olarak kullanıldığında, öğretmenin yeni ortaya çıkan kelimeleri açıklayarak çocuklara destek olması gerektiği belirlenmiştir. Sanatçıların gerçek hayattaki dil ve aksanlarının, yaşadıkları dönemin giyim kuşam özellikleri ile birlikte çizgi filme yansıtılmış olduğu da dikkat çekmektedir. Mati ve Dada ile Sanat çizgi filminin okul öncesi eğitimi kapsamındaki sanat etkinliklerinde destekleyici bir unsur olabileceği ve öğretmenin paylaşacağı ön bilgiler yardımıyla sanat etkinlikleri kapsamında kullanılabileceği söylenebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıBir Çizgi Film İncelemesi: “Mati ve Dada ile Sanat” Çizgi Filminin Okul Öncesi Sanat Etkinlikleri Kapsamında Gösteriminin UygunluğuArticle182664690491919