Erkan Çalışkan2019-08-012019-08-0120171301-9058https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjME1EWXlNZz09https://hdl.handle.net/11480/3329Bu araştırmanın amacı, özel yetenekli öğrencilerin potansiyelini değerlendirmek, topluma daha faydalı bireyler olmalarını sağlamak amacıyla Millî Eğitim Bakanlığına bağlı olarak çalışan Bilim ve Sanat Merkezlerinde görevli öğretmenlerin öğretim etkinliklerinde bilişim teknolojilerinin (BT) kullanımına yönelik görüşlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda nitel desende gerçekleştirilen çalışmada İç Anadolu Bölgesinde yer alan bir Bilim ve Sanat Merkezinde görev yapan 10 öğretmen ile görüşme yapılmıştır. Araştırmacı tarafından alan uzmanları görüşleri doğrultusunda geliştirilen açık uçlu soru formuyla yürütülen görüşmelerden elde edilen veriler nitel veri çözümleme teknikleri ile çözümlenmiştir. Çözümleme sonuçlarına göre öğretmenler, özel yetenekli öğrencileri diğer öğrencilere göre BT'ye daha yatkın, hızlı ve üretken görmektedirler. Özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde BT'den yararlanmanın olumlu yönleri olarak öğrenmeyi kolaylaştırdığı, kalıcı öğrenme sağladığı ve güdüleyici olduğu belirtilirken, olumsuz yön olarak özellikle dikkat dağınıklığına yol açabileceği söylenmiştir. Özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde BT'den yararlanma sürecinde öğretmenler, kendilerinin teknolojiye yatkın ve gelişime açık olmalarını güçlü yönleri olarak belirtirken yeterli zamanlarının olmamasını ise zayıf yönleri olarak ifade etmişlerdirScience and Art Centers, working under the Ministry of National Education in Turkey, aim to evaluate the potential of talented and gifted pupils and to make them more useful individuals for society. The purpose of this research is to investigate the opinions of the teachers in the Science and Art Centers on the use of information technologies (IT) in teaching activities. For this purpose, a qualitative study was conducted with 10 teachers working in a Science and Art Center in Central Anatolia in Turkey. The open-ended questionnaire was developed by the researcher in line with field experts' opinions. The data obtained through this interview form were analyzed with qualitative data analysis techniques. According to the results of the analysis, the teachers see that the talented students are more prone to, faster and more productive in IT than the other students. As positive aspects of using IT in the training of talented students; it facilitates learning, provides permanent learning and it is motivating were said. On the other hand, distractibility was shown as a negative aspect of IT in the education. In the process of benefiting from the use of IT in the training of talented students, teachers expressed their being open to technology and development as their strengths, while expressing not having enough time as a weakness.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıÖzel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinin Kullanımına Yönelik ÖğretmenGörüşlerinin İncelenmesiAn Investigation of Teachers' Views on the Use of Information Technologies in the Training of Talented and Gifted PupilsArticle373811833274062