Perihan Şıker2019-08-012019-08-0120111309-8772https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBNE16VTRPQT09https://hdl.handle.net/11480/2793Bu araştırmanın temel amacı, banka müşterilerinin İnternet bankacılığını benimsemelerinde etkili olan faktörleri incelemek ve elde edilen bulgulara dayanarak genel bir değerlendirme yapmaktır.Araştırma modeli, Teknoloji Kabul Modeli (TAM) temel alınarak geliştirilmiş ve sosyal etki, algılanan güvenilirlik ile web site özellikleri değişkenleri modele eklenmiştir. Araştırma sonuçları, araştırılan örneklemde algılanan risk ile sosyal etki değişkenlerinin İnternet bankacılığının benimsenmesi üzerinde önemli bir etkiye sahip olmadığını gösterirken algılanan kullanışlılık, algılanan kullanım kolaylığı ve web site özellikleri değişkenlerinin etkisinin istatistiksel olarak anlamlı olduğunu göstermektedirThis study is aimed at investigating the factors influencing the internet banking adoption and based on the findings is to make an overall evaluation. The research constructs were developed based on the Technology Acceptance Model (TAM) and incorporated social influence, perceived credibility and web site features variables. The finding of the study indicated that perceived usefulness, perceived ease of use and web site features were statistically significant associated with the intention to adopt internet banking. However perceived credibility and social influence were found insignificant in this studytrinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal Bilimler TarihiMÜŞTERİLERİN İNTERNET BANKACILIĞINI BENİMSEMELERİNE YÖNELİK KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMAAn exploratory research on consumer adoption of internet bankingArticle223550208358