Önal, NagihanBüyük, Uğur2024-11-072024-11-0720201302-56002791-7657https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/437962https://hdl.handle.net/11480/13396Bu araştırmada; üstün zekâlı öğrencilerin üstün zekâlı olmayanakranlarından farklı yönleri, üstün zekâlı olmanın üstünlerin hayatlarına etkisi ve üstün zekâlı olarak tanılanmak ile ilgili görüşleri incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemi fenomenoloji deseni ile gerçekleştirilenaraştırmaya on üstün zekâlı öğrenci, yedi veli ve Bilim Sanat Merkezi’nde görev yapan iki öğretmen katılmıştır. Katılımcılarla gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanan veriler içerik analizi ileçözümlenmiştir. Elde edilen sonuçlar; üstün zekâlı öğrencilerin üstünzekâlı olmayan akranlarından öğrenme hızı, üst düzey düşünme becerisi, olgun ve esprili kişilikleri ile ve erken gelişim özellikleri göstermeyönleri ile ayrıldıklarını göstermektedir. Öğretmenlerine göre ise katılımcılar yoğun bir stres ve başarı baskısı yaşamaktadır. Buna paralelşekilde üstünler bu şekilde etiketlenmekten memnun olmadıklarını belirtmişlerdir. Bu sonuçlara göre üstün zekâlı öğrencilerin çevrelerindekibireylerde üstün zekâlı öğrencilerle ilgili yanlış inanışların değiştirilmesine yönelik önlemler alınması gibi öneriler getirilebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıPsikolojiÜSTÜN ZEKÂLI OLMAKArticle49228153174437962