Uçgun, DuyguYalçınkaya, Nazik2024-11-042024-11-042011https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zqI_ZOq-b18GC2rT9c2JGtQDZGiEhuoo0sKAV5HZaOjE8sHGtE6i0UaaPEjjUYQshttps://hdl.handle.net/11480/10900Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkçe Eğitimi Bilim DalıBu çalışmada ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumları ile sınav kaygısı düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca bazı değişkenlere bağlı olarak öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumlarında ve sınav kaygısı düzeylerinde anlamlı bir farklılaşma olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde, Konya ili Ereğli ilçesinde bulunan Atatürk İlköğretim Okulu, Barbaros İlköğretim Okulu, Halit Kalkan İlköğretim Okulu, Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulu, Sümer İlköğretim Okulu ve Şehit Kamil Atalay İlköğretim Okulunun 8. sınıfına devam eden 345 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumlarını ve sınav kaygısı düzeylerini değerlendirmek amacıyla öğrencilere ?Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği? ile ?Sınav Kaygısı Envanteri? uygulanmıştır. Veriler, SPSS-Windows paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde t testi, varyans analizi, Post-hoc Tukey testi ve Pearson Korelasyon tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumları ile sınav kaygısı düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığını göstermektedir. Ayrıca araştırma sonunda, öğrencilerin cinsiyetine, anne ve baba öğrenim düzeyine, aile aylık gelirine bağlı olarak Türkçe dersine yönelik tutumlarının değişmediği belirlenmemiştir. Öğrencilerin anne ve baba öğrenim düzeyi ve aile aylık gelirine bağlı olarak sınav kaygısı düzeyleri arasında anlamlı bir faklılık görülmezken cinsiyete göre sınav kaygısı düzeyleri arasında kız öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Türkçe Öğretimi, Tutum, Sınav Kaygısı.In this study, whether there is a meaningful relationship between primary 8th grade students? attitudes towards Turkish courses and their level of exam anxiety was examined. Furthermore, the research whether there is a significant differentiation between students? attitudes towards Turkish courses and the level of exam anxiety was done. 345 primary 8th grade students from Atatürk Primary School, Barbaros Primary School, Halit Kalkan Primary School, Mehmet Akif Ersoy Primary School, Sümer Primary School and Şehit Kamil Atalay Primary School in Ereğli, Konya, were formed the working group of this study in the second term of 2010-2011 Education year. In order to assess 8th grade students? attitudes towards Turkish courses and their level of exam anxiety, ?Attitude Scale for Turkish Courses? and ?Exam Anxiety Inventory? were applied to students. The data analysis was done with the help of SPSS ? Windows packet program. In these analysis; t test, analysis of variance, Post-hoc Tukey test and Pearson Correlation Technic were used. The results of this study show that there is not a meaningful relationship between primary 8th grade students? attitudes towards Turkish courses and their level of exam anxiety. Moreover, there is not defined a meaningful differentiation between students? attitudes towards Turkish courses and students? gender, parental education level and family income. Although there is not a meaningful differentiation between students? level of exam anxiety and parental education level, family income, between exam anxiety levels by gender were significant differences in favor of female students.Key words: Turkish Education, Attitude, Exam Anxietytrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and Trainingİlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumları ile sınav kaygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesiExamining of the relationship between the primary 8th grade students' attitude towards Turkish courses and their level of the exam anxietyMaster Thesis195290061