Katlav, Eda ÖzgülÇetin, BetülPerçin, Nilüfer Şahin2024-11-072024-11-0720211304-75902548-0871https://doi.org/10.24010/soid.809985https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/415359https://hdl.handle.net/11480/12222Bu çalışmada turizm sektöründe müşteriye birebir hizmet veren turist rehberlerinin işgüvencesizliği ve tükenmişlik ilişkisine yönelik algılarını ortaya koyarak onların iş güvencesizliğialgılarının tükenmişlik düzeyleri üzerinde etkisinin olup olmadığını tespit etmek amaçlanmıştır. Buamaç doğrultusunda bir model önerilmiş ve test edilmiştir. Veriler araştırmaya katılan ve NevşehirRehberler Odası’na kayıtlı olarak çalışan 307 turist rehberinden anket tekniği ile toplanmıştır.Verileri analiz etmek için, frekans, yüzde dağılımları, merkezi dağılım ölçüleri (aritmetik ortalama,standart sapma) ile korelasyon, regresyon gibi istatistiksel analiz teknikleri kullanılmıştır. Ayrıcabu araştırma kapsamında değişkenler arasındaki etkiyi ölçebilmek için kurulan yapısal eşitlikmodeli yol analizi sonuçlarına da yer verilmiştir. Araştırma sonucunda turist rehberlerinin işgüvencesizliği yaşadıkları görülmektedir. Ayrıca iş güvencesizliği algılarının duygusal tükenme veduyarsızlaşma boyutlarını pozitif yönlü, kişisel başarı hissi boyutunu negatif yönlü ve anlamlıolarak etkilediği tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOtelcilikKonaklamaSpor ve TurizmİşletmeTurist Rehberlerinin İş Güvencesizliği Algılarının Tükenmişlik Düzeyleri Üzerindeki EtkisArticle181375510.24010/soid.809985415359