Sevim, ÇağlarUzmay, İbrahim2024-11-072024-11-0720222564-6605https://doi.org/10.28948/ngumuh.1087806https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/513499https://hdl.handle.net/11480/12536Makinalarda temel tahrik mekanizmalarından biri olan kol-kızak mekanizması, dönme hareketini kayar uzuv vasıtasıyla çıkış uzvuna aktararak, çıkış uzvunun sarkaç hareketi yapmasını sağlamaktadır. Bu durum mekanizmada ani yön değişimine ve yüksek hız dalgalanmasına yol açmaktadır Bu çalışmada kol-kızak mekanizmasının hareket denkleminin çözümünden elde edilen sonuçlar, deneysel sistem cevapları ile karşılaştırılmıştır. Yüksek mertebe doğrusal olmayan değişken katsayılı hareket denklemi çözümünde Runge-Kutta metodu kullanılmış, deneysel sistemde tahrik mili hız değişimini ölçmek için ise bir tam devirde 100 adet sinyal gönderen enkoder kullanılmıştır. Tahrik milinde meydana gelen hız değişimi yaklaşık olarak %20 olarak meydana gelmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMühendislikMakineHareket denklemiDeneysel doğrulamaKol-Kızak mekanizmasıDinamik analizKol-kızak mekanizması dinamiğinin deneysel analiziArticle11240440910.28948/ngumuh.1087806513499