Tuğba ÇelikSercan DemirgüneşDilek Fidan2019-08-012019-08-0120152148-3485https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpJNE16UXpNdz09https://hdl.handle.net/11480/2991Metin tabanlı okuma modeline göre metin ile okur arasında güçlü bir ilişki söz konusudur. Buna göre metin, okuru; okur da metnin anlamını etkilemektedir. Okur dostu metinlerin, okurun metni daha kolay anlamasını sağlayıcı dilsel özellikler taşıdığı düşünülmektedir. Bu çalışmada, "Okur Dostu Metin Değerlendirme Rubriği"ne göre incelenen ve okur dostu metin niteliği taşıdığı belirlenen metinlerin, Barrett taksonomisindeki düzeyler açısından, okuduğunu anlama başarısındaki rolü araştırılmıştır. Araştırmanın istatistiksel sonuçlarına göre, okur dostu metinlerin anlaşılma düzeyinin, okur dostu olmayan metinlere göre, taksonomide belirtilen yüzeysel anlama, çıkarımsal anlama, değerlendirme ve beğeni düzeylerinde daha yüksek; yeniden organize etme düzeyinde ise daha düşük çıktığı bulunmuştur.There is a strong relationship between text and reader according to the text-based reading model. Accordingly, the text affects the reader while the reader affects the meaning of the text. Reader-friendly texts are considered as the texts containing some linguistic features providing the reader to comprehend the text more easily. In this study, analyzed according to Reader Friendly Text Assessment Rubric and found to be reader-friendly, the texts' roles on the reading comprehension competence are searched in terms of the levels at Barrett taxonomy. According to the statistical results, the readability level of the reader-friendly texts is found higher at literal comprehension, inferential comprehension, assesment and appreciation levels identified in the taxonomy but lower at reorganization in comparison to the texts that are not reader-friendly.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimBilimsel DisiplinlerEğitimEğitim AraştırmalarıOkur Dostu Metin Olma Özelliği ile Okuduğunu Anlama Başarısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesiAnalysing the Relation between Reader-Friendly Texts Reading Comprehension CompetenceArticle21115122228343