Altuner, Huriye2024-11-072024-11-0720151300-94352667-6206https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/171062https://hdl.handle.net/11480/13733Bu çalışmada, ekspresyonizmi oluşturan etkenler belirlenerek sanatçıların Hıristiyanlığabakış açıları ve Çarmıhta İsa tasvirlerini kullanma nedenleri üzerinde durulmuştur. Bununiçin Emil Nolde, March Chagall, Georges Henri Rouault, Wasily Kandisky, Wilhelm Morgner,Oscar Kokoschka, Otto Dix gibi sanatçıların bu tarz çalışmaları örneklendirilmiş veekspresyonizm ile Hıristiyanlık arasındaki ilişki açıklanmaya çalışılmıştır.Teknolojik gelişmelerin yaşandığı buna karşın savaş ve gözyaşının hâkim olduğu birdönemde, ekspresyonistler, kötüye gidişi fark etmişler, toplumu uyarmak için bir çıkış yoluaramışlardır. Köleliğin her türünü reddetmişler, savaşsız, barış içinde insanca duyguların hâkimolduğu yeni bir dünya görüşü ve yeni bir insan tipi oluşturmayı amaçlamışlardır. Bu konuda enbüyük güç, doğru algılanması ve yaşanması gereken din yani Hıristiyanlık olarak kabuledilmiştir. Çarmıhta İsa tasvirleri ise bu duyguları simgeleyen bir sembol olarak kullanılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEdebiyatSanatEkspresyonizmde hıristiyanlık ve çarmıhta İsa tasvirinin kullanımıArticle034235258171062