Burcu Berke2019-08-012019-08-0120121300-3623https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRReE5qWTJOZz09https://hdl.handle.net/11480/2877Döviz kurları ve hisse senedi fiyatları arasındaki ilişkiye yönelik “geleneksel” ve “portföy dengesi” yaklaşımları olmak üzere iki yaklaşım bulunmaktadır. Geleneksel yaklaşıma göre döviz kurunun değişmesi firmaların kârlılığını etkileyerek hisse senedi fiyatlarında bir değişmeye neden olmakta ve bu iki değişken arasında pozitif bir ilişki bulunmaktadır. Portföy dengesi yaklaşımında ise hisse senedi fiyatlarının artması döviz kurunda azaltıcı bir etkiye ve negatif bir ilişkiye neden olmaktadır. Bu yaklaşımların geçerliliğinin sorgulandığı bu çalışmada 01/04/2002-31/07/2012 dönemi için Türkiye’de TL/USD döviz kuru ile İMKB100 fiyat endeksi arasındaki ilişki FMOLS, CCR ve DOLS yöntemleri kullanılarak araştırılmaktadır. Üç testin sonuçları iki değişken arasında “negatif” bir ilişkinin var olduğunu ve bu nedenle portföy dengesi yaklaşımının desteklendiğini göstermektedir.There are two approaches for the relationship between exchange rates and stock prices including "traditional" and "portfolio balance" approaches. According to traditional approach, changes in exchange rates affect the profitability of firms and finally, results in a change in stock prices. In this approach, there is a positive relationship between these two variables. On portfolio balance approach, the increase in stock prices has a reducing effect on exchange rate and leads to a negative relationship. In this study questioning of the validity of these approaches for the period 01/04/2002-31/07/2012, the relationship between TL/USD exchange rate and IMKB100 price index is being investigated by using FMOLS, CCR and DOLS methods in Turkey. The results of the three tests show that there is a “negative” relationship between two variables and therefore, portfolio balance approach is supported.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİktisatİşletmeDöviz kuru ve İMKB100 endeksi ilişkisi: Yeni bir testExchange rate and IMKB100 index relationship: A new testArticle0163243257141666