Veysel Eren2019-08-012019-08-0120030378-2921https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZeE5UVT0=https://hdl.handle.net/11480/2432Dünyadaki ekonomik, teknolojik ve kültürel değişim, yönetim - yurttaş ilişkilerini de yakından etkilemiştir. Özellikle bilgi teknolojisindeki hızlı değişmeler ve bunun sağladığı imkanlar, insanların kamusal ve özel nitelikli mal ve hizmetleri bir çok bakımdan karşılaştırmalarına olanak sağlamıştır. Bunun neticesinde insanların kamu sektöründen beklentileri değişmiştir. Bireyin iletişim teknolojisi yoluyla etkileşimi ve beklentilerinin farklılaşması, yönetim - yurttaş ilişkilerinin yeni boyutlar kazanmasına yol açmıştır. Bu noktada kamu yönetiminin meşruluk kaynağı olarak yasallık yetersiz kalmaya başlamıştır. Bu çalışmada meşruluğun anlamı, türleri ve aşamaları üzerinde durulduktan sonra, yönetim – yurttaş ilişkileri, müşteri odaklılık çerçevesinde ele alınmıştır. Yurttaşın yeni rollerinin neler olduğu, yönetim karşısında ne gibi sorumluluklar üstlendiği ele alınarak, müşteri odaklı yönetim yaklaşımının yeni bir meşruluk kaynağı olup olamayacağı tartışılmıştır.Economic, technological and cultural changes in the world have also closely affected the administration - citizen relations. Especially the rapid changes in the information technology and the opportunities provided by these changes have provided people with the opportunity for comparing public and private goods and services in many respect. The interaction between individuals by using information technology and the variation of their expectations have added new dimensions to the administration - citizen relations. At this point legality as the source of legitimacy started to be remain insufficient. In this study, after mentioning the meaning, varieties and steps of legitimacy administration – citizen relations are examined from the perspective of customer oriented roles. The citizen have and what responsibilities the citizen has undertaken vis-à-vis administration, whether customer- oriented administrative approach can be a new source of legitimacy or not is discussed.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessUluslararası İlişkilerSiyasi BilimlerKamu Yönetiminde Yeni Meşruluk Temeli Olarak Müşteri Odaklı Yönetim YaklaşımıThe Customer-Oriented Administrative Approach as the Basis on Legitimacy in Public AdministrationArticle58155702615