Yasemin Yavuzer2019-08-012019-08-0120111302-5600https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJeE5ERXdNQT09https://hdl.handle.net/11480/2768Ülkemizde ve dünyada saldırganlık ve şiddet olaylarının günden güne arttığı ve okullara da yayıldığı görülmektedir. Anne-babalar çocuklarını okula gönderirken, onların şiddete maruz kalmasından veya bu tür olayların içinde bulunmasından endişe etmektedirler. Bu çalışmanın amacı, okullarda ergenlerin saldırganlık ve şiddet içeren davranışlarının gerek ortaya çıkmasında gerekse önlenmesinde okul ve öğretmenlerin rollerini incelemektir. Bu amaçla, çalışmada okullarda saldırganlık ve şiddet içeren davranışların boyutları, bu davranışların ortaya çıkmasında okul ve öğretmenlerle ilgili risk faktörleri ve bu bağlamda okullarda kullanılabilecek saldırganlık ve şiddeti önleme stratejileri betimlenmiştir.In our country and in the world, aggression and violence are increasing day by day and spreading to schools, as well. While sending their children to school, parents fear for their children's being exposed to violence or being included in such events. The aim of this study is to show the roles of teachers and schools in both occurrence and prevention of adolescents' behaviors containing violence and aggression in schools. With this aim, dimensions of the behaviors containing aggression and violence in schools; risk factors related to teachers and schools in emergence of these behaviors; and in this context, aggression and violence prevention strategies which can be used in schools are defined.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıOkullarda saldırganlık/şiddet: okul ve öğretmenle ilgili risk faktörleri ve önleme stratejileriViolence and aggression in schools: risk factors related to teachers and schools and prevention strategiesOther019243612-s2.0-84856621059Q3121410