Yalçınkaya, ElvanEr, Turan2024-11-072024-11-0720192149-3871https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/397989https://hdl.handle.net/11480/13455Günümüzde hemen her birey bir şekilde kendisini finans sistemininiçerisinde bulmaktadır. Finansal okuryazarlık, bireylerin gelirlerini, birikim veyatırımlarını akıllıca değerlendirme ve bütçelerini doğru yönetebilme yetkinliğidir.Günümüz karmaşık finansal sisteminin içerisinde bireylerin elindeki parayıdeğerlendirme, dolandırılmaktan koruma, akılcı yatırımlar yapma, geleceğini güvencealtına alma gibi konularda bilinçli davranışlar sergilemeleri şüphesiz finans eğitimisayesinde olacaktır. Sosyal bilgiler, insanı ve toplumu konu alan, etkili vatandaşlargeliştirmek isteyen bir ders olarak finansal okuryazarlık eğitiminde önemli birkonumdadır. Bireyi hayata ve sosyal yaşama hazırlayan en önemli derslerden birisiolan sosyal bilgiler dersi kapsamında finansal okuryazarlık eğitiminin verilmesisayesinde bireylerin finansal farkındalık ve okuryazarlık durumlarının artacağı daöngörülebilir. 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim programı kazanımları incelendiğindeyakın çevresi ve ülke genelindeki ekonomik faaliyetlerin farkında olmaya yönelikkazanımlara yer verildiği görülmektedir. Finansal okuryazarlık eğitiminde yalnızca sınıfta verilen salt bilgilerle beklenen davranışların kazandırılması pek de mümkünolmayacaktır. Bunu sağlamak için sınıf dışı öğretim etkinliklerine önem verilmelidir.Sınıf dışı etkinlikler sosyal bilgilerin doğasında yer alan etkili öğretimetkinliklerindendir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmalarıİktisatİşletme FinansSOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE FİNANSAL OKURYAZARLIKArticle91124397989