Şıker, PerihanÜlger, Hülya Tuğçe2024-11-072024-11-0720191302-12652149-4894https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/367189https://hdl.handle.net/11480/13501E-ticarette sürekli gelişim gösteren değişim ve yeniliklerin meydana gelmesiyle tüketicilerin bakış açılarıgünden güne değişmektedir. Bu çalışmanın temel amacı; İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketicilerin,satın alma tutumları üzerinde etkili olan faktörleri tespit edip, katılımcıların bu faktörlere cinsiyet bazındafarklı bakıp bakmadıklarına yönelik davranışlarını araştırmaktır. Bu amaçlar doğrultusunda araştırmada,genel olarak literatürde araştırmacılar tarafından yaygın olarak kullanılan Teknoloji Kabul Modeli ve PlanlıDavranışlar Teorisi dikkate alınarak hazırlanan anket formu Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’ndeakademik ve idari personele uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin İnternetten satın almadavranışlarında cinsiyetler arasında algılanan haz, öznel norm ve algılanan güven faktörlerinde istatistikselolarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca davranışsal niyet açısından en önemli faktörünalgılanan kullanışlılık olduğu belirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeOnline Alışveriş Niyetini Etkileyen Faktörlerin Planlı Davranışlar Teorisi ve Teknoloji Kabul Modelinin Entegrasyonu ile İncelenmesiArticle21412461260367189