Tuba GülsoyDuygu Uçgun2019-08-012019-08-0120131308-2140https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjNE9UWTBOQT09https://hdl.handle.net/11480/2870Bu araştırmada 6. sınıf öğrencilerinin kelime hazinesinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların etkili olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Deneme modelindeki bu araştırmada "Öntest ve Sontest Kontrol Gruplu Seçkisiz Desen" kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2011-2012 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Niğde il merkezindeki 19 Mayıs İlköğretim Okulunun 6. sınıfında öğrenim gören 60 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada deney ve kontrol grubu olarak ayrılan iki grup, seçkisiz olarak belirlenmiş ve denencelerin sınanması için gerekli olan veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen iki seçenekli otuz üç sorudan oluşan uygulama ölçeği ile elde edilmiştir. Uygulama ölçeği, öntest ve sontest şeklinde, deneysel işlemin başında ve sonunda olmak üzere, öğrencilere iki kez uygulanmıştır. Uygulama sonrasında elde edilen veriler, SPSS istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde deney ve kontrol gruplarındaki öğrenciler arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemek amacıyla "t-test"i kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, eğitsel oyunların uygulandığı deney grubu ile geleneksel yönteminin uygulandığı kontrol grubunun öntestleri arasında anlamlı bir fark olmadığı, eğitsel oyunların uygulandığı deney grubunun öntest ve sontest puanları arasında anlamlı bir fark olduğu, geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubunun öntest ve sontest puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca geleneksel yöntemin kullanıldığı grup ve eğitsel oyunların kullanıldığı grup için öntest ve sontest sonuçları karşılaştırılmış ve kontrol grubunun başarı düzeyi ile deney grubunun başarı düzeyleri arasında, deney grubu lehine anlamlı bir fark belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre araştırmacılara ve öğretmenlere yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuşturIn this study grade students investigated the effect of educational games to develop vocabulary. In the study "Pattern randomized pretest and posttest controlled group" is used. The research in Niğde in May 19 Primary School was carried out on 60 students studying in the 6thgrades.The both groups were randomly allocated to two groups. The data needed to test the research hypotheses, thirty-three questions developed by the authors of the two-choice questionnaire was obtained with the application. Practice survey, in the form of pre-and post-test, the experimental procedure, including the press, and finally, was applied to the students twice. The data obtained after the application, SPSS (Statistical Package for social sciences) were analyzed using a statistical software package.The "t-test" was utilized in order to determine whether there is statistically significant difference between the experimental and control student groups in analyzing the data. According to the findings of the research, "Games and action-training" in the experimental group and the "Traditional Method" is applied in between the control group, no significant differences were found in favor of the experimental group. The group concluded that the use of educational games to be more successful. According to the findings, suggestions were made to shed light on people and institutionstrinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal BilimlerDisiplinler Arası6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME HAZİNESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTSEL OYUNLARIN ETKİSİNİN İNCELENMESİIMPACT OF EDUCATIONAL GAMES ON DEVELOPMENT OF 6TH GRADE STUDENTS VOCABULARYArticle813943952278964