Dikmen, Beyhan BellerKöksal, Ayşe Gül2024-11-072024-11-0720192148-2586https://doi.org/10.15295/bmij.v7i3.1240https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/319151https://hdl.handle.net/11480/11939Günümüzde yönetici ve çalışanların çıkar sağlamak amacıyla kasıtlı bir şekilde davranması ve yanlışbilgiler sunması olarak ortaya çıkan hileler, önemli bir işletme sorunu haline gelmiştir. Yapılan hileler baştadevlet, yatırımcılar, çalışanlar, işverenler, satıcılar, kamuoyu olmak üzere birçok kesimi etkilemekte, hattaişletmelerin varlıklarını tehdit etmektedir. Hile içeren davranışlar, işletmelerde farklı görevlerdeki yönetici veçalışanlar tarafından gerçekleştirilmektedir. Meslek yüksekokulu öğrencileri de işletmelerde çalışacak adaylararasında yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı, sosyal bilimler meslek yüksekokulunda eğitim gören ve muhasebedersleri almış öğrencilerin hile yapma eğilim düzeylerini belirlemektir. Veriler Giresun Üniversitesi SosyalBilimler Meslek Yüksekokulu’nda 2017 – 2018 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Döneminde eğitim gören birinci veikinci sınıfta muhasebe dersleri almış 359 adet öğrenciden anket yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler t –testi (Independent-Samples T Test), tek yönlü varyans (One –Way ANOVA) ve Welch testi aracılığı ile analizedilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKriminoloji ve Ceza BilimiİşletmeKamu YönetimiMESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN HİLE YAPMA EĞİLİM DÜZEYLERİNİN TESPİTİ: GİRESUN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU’NDA BİR ALAN ÇALIŞMASIArticle7322124110.15295/bmij.v7i3.1240319151