Akay, KemalKurtulmuş, Zeynep2024-11-072024-11-0720231308-52982148-4260https://doi.org/10.29228/Joh.67022https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1177665https://hdl.handle.net/11480/12696Bu çalışmanın amacı, erken çocukluk döneminde gecikmiş konuşması bulunan çocuğu olan ailelerin pandemi sürecinde yaşadıkları zorlukları ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum deseni olarak tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu, Niğde ilinde yaşayan ve gecikmiş konuşma bulgusu gösteren çocuğu olan 12 aile oluşturmaktadır. Aileler Niğde İlinde bulunan, erken çocukluk döneminde gecikmiş konuşma tanılı çocuğu olan aileler arasından kartopu örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın geçerliliğini artırmak için kodlayıcı güvenirliği yapılmıştır. Araştırma sonucunda; Covid-19 Pandemi sürecinde çocukların gecikmiş konuşma problemlerinin arttığı, teknolojik araçlarla geçirdikleri sürenin uzadığı, yeniden okula gittiklerinde uyum sorunları ile karşılaştıkları görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessPediatriERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GECİKMİŞ DİLE SAHİP ÇOCUKLARIN EBEVEYNLERİNİN COVİD-19 SÜRECİNDE YAŞADIĞI ZORLUKLARIN İNCELENMESİArticle166397399810.29228/Joh.670221177665