Köksal, Ela Ayşeİnan, Surye2024-11-042024-11-042023https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=G_oJ1rKE4SgJUkomyAKpR7RRl_JE-P81m9y0KQ_vWhnEduDI9SGxhExs9rolUn2yhttps://hdl.handle.net/11480/8828Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı, Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim DalıBu çalışmanın amacı Türk ve Kazak fen bilimleri öğretmen adaylarının FeTeMM alanları algılarına, FeTeMM farkındalıklarını ve bu alanlar arasındaki ilişkileri algılama biçimlerini incelemektedir. Araştırmada, tarama modellerinden biri olan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada örneklem belirlenirken amaçlı örneklem yöntemi dikkate alınmıştır. Araştırmada veriler Niğde Ömer Halisdemir Eğitim Fakültesi, Fen Bilimleri Bölümünde öğrenim gören toplam 23 öğretmen adayı ve Kazak Kızlar Pedagoji Milli Üniversitesi, Doğa Bölümü Enstitüsünde öğrenim gören toplam 46 öğretmen adayının FeTeMM alanlarını nasıl tanımladıkları ve FeTeMM alanları arasındaki ilişkiyi nasıl tanımladıklarını belirlemek amacıyla geliştirilmiş olan çevrimiçi soru formu ile toplanmıştır. Soru formunda katılımcıların FeTeMM farkındalıklarını belirlemeye yönelik sekiz soru ve okuma metni verilmiştir. Okuma metni katılımcıların FeTeMM disiplinleri arasında ilişki kurma beceri ve tutumlarını ölçmeye yöneliktir. Türk öğretmen adaylarının verileri 10.12.2021 tarihinde toplanmış, Kazak öğretmen adaylarının verileri 17.02.2022 tarihinde toplanmıştır. Soru formuna verilen cevaplar incelenerek kodlar belirlenmiş, belirlenen kodlara göre de temalar oluşturulmuştur. Türk ve Kazak öğretmen adaylarının cevapları karşılaştırmalı tablolar şeklinde verilmiştir. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının feni disiplinler arası yaklaşımla ele aldıklarına ve FeTeMM disiplinleriyle ilgili ortalama bir bilgiye sahip olduklarına ulaşılmıştırThe aim of this study is to examine the perceptions of Turkish and Kazakh science teacher candidates in STEM fields, their STEM awareness and the way they perceive the relationships between these fields. In the research, descriptive survey model, which is one of the survey models, was used. Purposive sampling method was taken into consideration while determining the sample in the study. The data in the research was collectred in an online question form developed to determine how 23 pre-service teachers studying at the Niğde Ömer Halisdemir Faculty of Education, Department of Science Education and 46 pre-service teachers studying at the Kazakh National Women's Teacher Training University, Natural Science Institute define the STEM fields and how they define the relationship between STEM fields. In the questionnaire, eight questions and reading text were given to determine the participants' STEM awareness. The reading text is intended to measure the skills and attitudes of the participants to relate STEM disciplines. The data of Turkish teacher candidates were collected on 10.12.2021, and the data of Kazakh teacher candidates were collected on 17.02.2022. The codes were determined by examining the answers given to the questionnaire, and themes were created according to the determined codes. The answers of Turkish and Kazakh teacher candidates were given in the form of comparative tables. At the end of the research, it was found that pre-service teachers approached science with an interdisciplinary approach and had an average knowledge of STEM disciplines.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingFen bilimleri öğretmen adaylarının fetemm ile ilgili farkındalıklarıAwareness of science teacher candidates about stemMaster Thesis179792094