Kıral, ErsinMavruk, CanKıral, Gülsen2024-11-072024-11-0720181307-98321307-9859https://doi.org/10.18092/ulikidince.347635https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/328714https://hdl.handle.net/11480/12082Bu makale Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonometri bölümü üst sınıf öğrencilerininsayısal derslerdeki başarısını araştırmaktadır. Matematiksel İktisat 1-2, Ekonometri 1-2 ve Zaman Serisi 1-2derslerindeki başarıyı ölçmek için Markov modeli kullanılmıştır. Bu amaçla başarının kalıcılığı ve derslerinetkenliği geçiş olasılıkları matrisinden hesaplanmıştır. Ekonometri Türkçe öğretimde başarıda kalıcılığı veetkenliği en yüksek olan iki ders, Ekonometri II üzerinde, sırasıyla Mikro İktisat II ve Mikro İktisat I olarakbulunmuştur. Uzun vadede, Ekonometri bölümü Türkçe öğretimde başarının ilerleme olasılığının ve İngilizceöğretimde başarının düşme olasılığının en yüksek olacağı ders Ekonometri II olarak bulunmuştur. Kısa vadedebaşarıda kalıcılığın Türkçe öğretimde Mikro İktisat II’den Ekonometri I’e geçişte, İngilizce öğretimde iseİstatistik derslerinden Zaman Serisi I dersine geçişte en düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıMatematikİktisatİstatistik ve OlasılıkEKONOMETRİ ÖĞRENCİLERİNİN SAYISAL DERSLERDEKİ AKADEMİK PERFORMANSI: MARKOV MODELİ İLE BİR HESAPLAMAArticle018. EYİ Özel Sayısı61763210.18092/ulikidince.347635328714