Aydın, ŞevketOnar, Derya2024-11-042024-11-042024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=KMB79M3N7zK1UR2WYeRgQg9fQvH1TFZsHFepQ9-jBmgZS1lFH3TvODTRN01S9bgLhttps://hdl.handle.net/11480/8829Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı, Matematik Eğitimi Bilim DalıBu araştırmanın amacı, altıncı sınıf sayılar ve işlemler öğrenme alanı tam sayılar alt öğrenme alanında bulunan kazanımların dijital öyküleme ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarında öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, matematiğe yönelik tutumlarına etkilerini ve öğrencilerin uygulamaya yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Adana ili Pozantı ilçesinde bulunan bir ortaokulun 45 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı doğrultusunda araştırmada nicel araştırma yöntemi ile nitel araştırma yöntemi birlikte kullanılmış olup araştırmada karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı sıralı desen tercih edilmiştir. Nicel veriler elde edilirken ön test-son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Bunun için öncelikle deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Uygulama öncesinde her iki gruba da başarı testi ve tutum ölçeği ön test olarak uygulanmıştır. Daha sonra matematik öğretimi deney grubunda dijital öykülerle gerçekleştirilirken kontrol grubuna ise herhangi bir müdahalede bulunulmayarak mevcut öğretim programında yer alan yöntemlerle gerçekleştirilmiştir. Uygulama bitiminde, her iki gruba başarı testi ve tutum ölçeği son test olarak uygulanmıştır. Nitel veriler ise uygulama bittikten sonra deney grubundaki öğrencilerin sürece yönelik görüşleri alınarak elde edilmiştir. Elde edilen nicel verilerin analizinde veriler normal dağılım gösterdiği için grup karşılaştırmalarında bağımsız örneklem t-testinden, grupların kendi içlerinde karşılaştırılmalarında ise bağımlı örneklem t-testinden; nitel verilerin analizinde ise içerik analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda, dijital öykülerle gerçekleştirilen matematik öğretiminin öğrencilerin matematik dersi akademik başarılarında ve matematiğe yönelik tutumlarında deney grubu öğrencileri lehine anlamlı bir farklılık oluşturduğuna, diğer bir deyişle deney grubu öğrencilerini olumlu yönde etkilediğine ulaşılmıştır. Öğrencilerden sürece dair alınan görüşler sonucundaysa öğrencilerin sahip olduğu görüşlerin olumlu olduğu, dijital öykülerin ders esnasında kullanılmasının öğrencilerde ilgi uyandırdığı, öğrencileri motive ettiği, öğrencilerin derse katılımlarını artırdığı, konuyu anlamalarına yardımcı olduğu ve öğrencilerin süreçten büyük bir keyif aldıkları sonucuna ulaşılmıştır.The purpose of this research is to examine the effects of teaching the achievements in the integers sub-learning area, which is in the sixth grade numbers and operations learning domain, in digitally enriched learning environments through digital storytelling on students' academic achievements, attitudes towards mathematics, and students' views on application. The study group of the research consists of 45 sixth grade students from a middle school located in Pozantı district of Adana province. In accordance with the study's objective, a mixed-method research approach, combining both quantitative and qualitative research methods, was adopted, with a preference for the explanatory sequential design. For quantitative data collection, a pre-test-post-test non-equivalent control group quasi-experimental design was used. Initially, experimental and control groups were established. Both groups were administered a pre-test achievement test and attitude scale before the intervention. Subsequently, while mathematics instruction for the experimental group was carried out using digital stories, the control group received no intervention and was taught using the methods included in the existing curriculum. After the intervention, a post-test achievement test and attitude scale were administered to both groups. Qualitative data were collected through interviews with students in the experimental group about their experiences after the intervention. Independent sample t-tests were used for the analysis of quantitative data due to the normal distribution of data for comparisons between groups, and dependent sample t-tests for within-group comparisons; content analysis was utilized for the analysis of qualitative data. The results of the research indicate that mathematics instruction carried out with digital stories significantly improved the academic achievements in mathematics and attitudes towards mathematics of students in the experimental group, positively affecting them. The feedback from the students about the process was positive, indicating that the use of digital stories during lessons generated interest, motivated the students, increased their participation in class, helped them understand the subject, and that the students greatly enjoyed the process.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingMatematikDijital öyküleme ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarının altıncı sınıf öğrencilerinin tam sayılar konusundaki başarı ve tutumları üzerine etkisiThe effect of digitally enhanced learning environmets on the achievement and attitudes of 6th grade students in the topic of integersMaster Thesis1191860054