Bayrak, Hatice Uysal2024-11-072024-11-0720192147-33742602-280Xhttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/311631https://hdl.handle.net/11480/13647Bu araştırmanın amacı; okul öncesi dönem çocukların evde birlikte en fazla zaman geçirdikleribireyler olan ebeveynlerinin çocuk istismarına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir.Araştırmada, ebeveynlerin “çocuk istismarı” kavramına yönelik algılarını ifade eden metaforlarıbelirlemede, nitel araştırma yöntemleri arasında yer alan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Buaraştırma 2017-2018 yıllarında uygun örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen 1 ila 6 yaşlarıarasında çocuğa sahip 187 ebeveyn ile yürütülmüştür. Okul öncesi dönemde çocuğu olanebeveynlerin çocuk istismarı kavramına ilişkin algıları “Çocuk istismarı sizce neye benzer?”sorusunu cevaplamaları ve kurdukları ilişkiyi “Çünkü…” cümlesini tamamlayan açıklamaları ileelde edilmiştir. Metaforun konusu ve kaynağı ilk soru ile belirlenmeye çalışılmıştır. “Çünkü” ile bumetafora yüklenen anlam ve nedenler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Verilerindeğerlendirilmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; ebeveynlerinverdikleri cevaplardan yola çıkılarak oluşturulan kategoriler incelendiğinde; ebeveynlerin toplam11 kategoride 75 metafor geliştirdikleri tespit edilmiştir. Çocuk istismarı kavramına ilişkinoluşturulan kategoriler bütün olarak düşünüldüğünde, ebeveynler en çok kıyamet, katliam, kanserve kabuk tutmayan yara metaforlarını geliştirmişlerdir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal ÇalışmaKriminoloji ve Ceza BilimiSağlık Politikaları ve HizmetleriPsikolojiAile ÇalışmalarıEBEVEYNLERİN GÖZÜNDEN ÇOCUK İSTİSMARI: METAFORİK BİR ÇALIŞMAArticle302376389311631