Tanrıöver, Gülşah BaşaranSevinç, SemaTemiz, Ebru2024-11-072024-11-0720181308-52982148-4260https://doi.org/10.14225/Joh1279https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/328858https://hdl.handle.net/11480/11887Bu araştırmanın amacı, Vaccai ve Concone ses etüt kitaplarındaki etütlerin,Güzel Sanatlar Liseleri öğrencilerinin performans değerleri üzerine etkisinin olupolmadığının incelenmesidir. Araştırmada kontrol gruplu ön test- son test deneyselaraştırma modeli kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubu seçiminde random tekniğinegöre seçim yapılmıştır. Araştırma problemine bakılarak, oluşturulan veri toplamaaraçları belirlenirken, uzman görüşleri alınarak Vaccai ve Concone ses etütleribelirlenmiş, Genel Kulak Burun Boğaz Muayenesi ve VLS (videolarengostro-boskopik)değerlendirmesi yapılmıştır. Ayrıca Performans Değerlendirme ölçeği uzman birkomisyon tarafından öğrencilere uygulanmış, toplanan verilerin istatistiksel çözümleriiçin SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 22.00 istatistik paket programındanyararlanılmıştır. Ayrıca grup içi parametrelerin değerlendirilmesinde Wilcoxon işaretlisıralar testinden ve Mann Whitney U testinden yararlanılmıştır. İstatistiksel anlamlılıkiçin 0,05 anlamlılık düzeyi kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının arasında yapılankarşılaştırmada performans değerlendirme değerleri açısından deney grubunda olanöğrencilerle kontrol grubunda olan öğrenciler arasında anlamlı farklılık olduğugörülmüştür. Elde edilen sonuçlar, deney grubuna uygulanan Vaccai ve Conconeetütlerinin, öğrencinin ses gelişimine etkili olduğu hipotezini desteklemektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıSağlık Bilimleri ve HizmetleriOdyoloji ve Konuşma-Dil PatolojisiVACCAI VE CONCONE SES ETÜTLERİNİN ÖĞRENCİ PERFORMANS DEĞERLERİ GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİSİArticle11341313133810.14225/Joh1279328858