Köğce, DavutYıldız, CemalettinAydın, Mehmet2024-11-072024-11-0720192147-1606https://doi.org/10.30703/cije.494650https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/322637https://hdl.handle.net/11480/12754Bu çalışmada, matematik öğretmen adaylarının matematikselkavram yanılgılarını belirlemeye, gidermeye ve kavram öğretimineilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmadanitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini2017-2018 eğitim-öğretim yılı güz döneminde bir üniversiteninİlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim görentoplam 32 matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veritoplama aracı olarak araştırmanın amacı doğrultusundahazırlanmış 6 açık uçlu sorudan oluşan bir form kullanılmıştır.Öğretmen adaylarının açık uçlu sorulara verdikleri cevaplartaranarak dijital ortama aktarılmıştır. Daha sonra veriler MAXQDA12 nitel veri analiz programı kullanılarak içerik analizine tabitutulmuştur. Çalışma sonucunda, öğretmen adaylarınınmatematiksel kavram yanılgılarının belirlenmesi, giderilmesi vekavram öğretiminde kavram haritası, kavram karikatürü ve ikiaşamalı teşhis testlerinin kullanılmasının daha uygun olacağınıdüşündükleri ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda, matematiksel kavramyanılgılarını belirlemede ve gidermede bu alternatif yöntem veyatekniklerin kullanılması önerilmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıMatematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Kavram Yanılgılarını Belirlemeye, Gidermeye ve Kavram Öğretimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesiArticle8245347810.30703/cije.494650322637