Uzun, HaticeDurna, Ufuk2014-07-172014-07-1720081308-42081308-4216http://iibfdergi.nigde.edu.tr/index.php/tr/gecmis-sayilar/94-eski-sayilar/c1s1/77-isletmelerde-rekabet-unsuru-olarak-bilgi-yonetimihttps://hdl.handle.net/11480/313Günümüzde bilgi, işletmelere sürdürülebilir rekabet avantajı sağlayan en önemli kaynakların başında gelmektedir. Bilgi yönetimi süreci, bilginin üretilmesi, içselleştirilmesi, paylaşılması, kullanılması, değerlendirilmesi ve ölçülmesi aşamalarını içermektedir. Günümüz yoğun rekabet ortamında bilginin sistematik bir şekilde nasıl yönetilebileceği ve bu sayede işletmelerin nasıl bir rekabet avantajı elde edebileceklerinin belirlenmesi çok önemli bir sorundur. Bu çalışmada bilgi ve bilgi yönetimi kavramları irdelendikten sonra, bilgi yönetimi süreci ve bu sürecin basamakları açıklanmıştır. Knowledge today is one of the most important resources, which provides sustainable competitive advantages to the enterprises. Knowledge management process comprises the stages of knowledge creation, internalization, sharing, utilization, evolution and measures. A very important issue in the current environment of intense global competition is how knowledge can systematically be managed and how this can be turned into a competitive advantage. In this study, knowledge and knowledge management concepts are firstly discussed and then the knowledge management process and the steps of this process are explained. …trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilgiBilgi YönetimiKnowledgeKnowledge Managementİşletmelerde Rekabet Unsuru Olarak Bilgi Yönetimi.Article